Cós del Bou: estem forts

Posted: diumenge, 16 d’agost del 2009 by Xavi in Etiquetas:
0

M'aixeco a quarts de set de la migdiada, enmig de un petit desordre de coixins i suor. La xafogor m'ofega i el fresc glop de aigua que m'ofereix una ampolla de la nevera em fa posarme a tó. La música celta que escolto i un poster del darrer 5/8 que vam bastir a la Plaça de les Cols que tinc a la capçalera del meu llit em fan entrar en situació: avui toquen castells al nostre barri i penso que es el darrer test fort abans de la diada del nostre patró. Alguna cosa em diu que no ens limitarem a oferir castells sota l'abast del nostre potencial...

El aigua freda de la dutxa em desperta del tot i amb la camisa ficada penso que avui pot ser una gran diada. Respiro i em miro als ulls, al mirall. Agafo la faixa i Av. Catalunya cap amunt ja váig veient el que ens espera: castellers que pujen també al local aviat, persones que et pregunten on hi ha castells, i algún matalasser que puja/baixa al seu assaig.

Al local, la Raquel em fa una declaració d'intencions que dona realisme a les meves sospites i cabóires. Farem castells grossos. Aprofito per saludar als "novatillos" que debuten amb camisa i m'adono que están molt maques amb el lila de la camisa la Aléxia i la Merçé...aixi com Blay...be, li queda be (no entrarem en detalls, jeje). Aguanto les conyes de Pablo i de Nacho i saludo a la gent de Reus que vol veure grans castells. No els fallarem.

Sortim de 3/8. No em toca ficarme a la pinya, aixi que em fico al cordó, cmm'ha dt l'Eusebi, justament redere de la filera de mans de a rengla. Els comentaris sobre aquet 3/8 sobren. De postal, maco, rodó i en cap moment va perillar, amb això dic tot.

Ja va en serio a la segona ronda: 5/8. La nostra catedral. La darrera que vam fer al barri va ser a un llunyà 1998, malgrat que al 2002 la vam intentar de nou i va quedar en això, intent. Ara si que toca pencar, a la filera de laterals, on tinc al Tino fent una retransmissió en directe en castell que em provoca un cert nerviosisme. Noto la estructura forta, la pinya és una roca, el tronc treballa bé i la canalla ho borda. Un altre més al sarró i ja portem uns poquets. Al final, alegría i motivació extra de cara a Sant Magí per la bona feina realitzada, no era per menys.

A la tercera, 2/8f. Després del que vam fer a Vilallonga fa unes jornades, ja calía agafar la mesura a aquet castell. Tot i que era el segon de la temporada, es va descarregar amb ofici, amb molt menys patiment que el primer d'enguany. Tanquem la actuació amb tres pilars de 5 i cinc pilars de 4. Tothom content i a fer un prova de 3/9f fins quints a local.

També voldría felicitar a la colla convidada nguany a la actuaciò. Els Mageners de Guissona vam vindre a fer grans castells i malgrat un entrabanc a la segonaronda ho anconseguir: 3/7, 3/7 per sota i 5/7. Enhorabona per aquet 3/7 per sota, crec que el primer de la seva história.

Ara només queda esperar tranquilament el dimecres...

0 comentarios: