Sobre l'assaig d'ahir...

Posted: dissabte, 6 de juny del 2009 by Xavi in Etiquetas:
0

Primer divendres de assaig, primers folres per mi, primers péus que aguanto enguany, primeres trobades amb gent de la colla que feia temps que no veia (Joan Prats, Cristina, Adrià, etc)... peró abans de anar al assaig, un passeig per la Rambla, per a desconnectar i pensar ja en el poc que queda perquè pugui "pencar" cada dimarts i divendres, sense preocuparme de cuan tinc que agafar el bus, el tren o el cotxe. Vaig aprofitar per a recordar la meva última actuació, la del Concurs i, mirant al mar, recordar aquell 3/9f, el meu primer castell de 9 descarregat, tres anys del primer castell de 9 que váig carregar amb la colla.

Després de recordar, camí al local i al curru. Pilars nets i comença el treball: pinyes de 2, 3, 4 i 5, així com una prova de 2/8f i altra de 3/9f fins quints. Sé que potser sóc el menys indicat per a parlar d'alguns aspectes, però m'agradaria reconèixer el gran esforç que fem, i del que ara no estem adonant.

Ara hi ha un silenci sepulcral (amb algunes excepcions) en cada prova de pinya i tronc. En altres anys, havia una sensació de conya (que es manté, oju!), de falta de concentració...però ara no. La gent sap per on va, participa, hi ha una sensació de "anem per feina i després parlem" que, no només és bo per a la colla, sinó per a la imatge que es dóna als nous castellers que vénen. Es resumeix en una frase mítica del Cap de Colla: treball i concentració.

Un detall que no m'ha agradat gens es l'actitud d'un casteller que, a meitat d'una prova de 2/8f demana "silenci i anem per feina", quan ell mateix trenca la "disciplina" del treball de la colla. Jo, quan vaig entrar a l'agost del 2004, el primer que em van dir lo primer que aquí "mana" el primer home que está a la posició on ets a la pinya del castell (primer lateral, primer dau, home,etc) el Cap de Colla i la gent del séu equip. Ningú a banda d'ells és l'indicat per dir el que ha de fer cap casteller (aconsellar si, manar no)...també m'agradaria que haguessi parlat amb coneixement de causa, perque al lateral on estava jo, ho estáem pasant una mica mal...però com va dir un dia un antic Cap de Colla de la Jove "a tots ens agrada fer d'entrenadors i opinar de tot, inclós sense saber". Amb aixó no vull jutjar a ningú, estic fent una crítica constructiva a aquest detall sense importáncia, però que pot molestar (com em va passar ahir a mí) a un casteller.

Per lo demés, tot bé. Dema h i ha actuació al Vendrell...els objetius ja ho sabem i no cal repetirlos. Jo, mentrestant al cotxe, seguiré la diada. Segur que anirà bé. Els assajos, les ganes de fer bons castells i el bon rotllo que hi há a la Colla, es el millor símptoma.

Amunt companys!

pd: Sergi, váig veure que vas prendre nota del que et vàig dir jeje. Jordi, Pau:
un plaer. Estarem en contacte companys!

0 comentarios: